04.06.2024 võttis Folketing vastu lennureisijate maksustamise seaduse. Seaduse eesmärk on rakendada 15.12.2023 erakondade vahel sõlmitud Taani rohelise lennunduse kokkulepet. Kommertslendudel kehtestati lennureisijate maks, mida võetakse reisijatelt, kes lendavad Taanist rohkem kui kümnele reisijale mõeldud õhusõidukis või lennukis, mille suurim lubatud stardimass on suurem kui 5700 kg. Tasu ei võeta 1) transiitreisijatelt, kui reis on 24 tunni jooksul vahetult seotud teise lennuga; 2) lennufirmade töötajatelt töölähetustel ja 3) alla 2-aastastelt lastelt. Maks on vastavalt sihtkohtadele diferentseeritud: esimese riikide grupi puhul alustatakse 2025. aastal 30 Taani krooni (u 4 euro) suurusest maksust lennu kohta, see tõuseb 2030. aastaks 50 Taani kroonini (u 6,5 eurot). Esimesse riikide gruppi kuulub mh ka Eesti. Teise gruppi kuuluvate riikide (nt Armeenia, Kanada, Egiptus, Venemaa, USA jne) puhul on maks 2025. aastal 250 Taani krooni (33,5 eurot), 2030. aastaks 310 Taani krooni (u 41,5 eurot). Kolmandasse gruppi kuuluvate riikide puhul (mis pole toodud seaduse lisas 1 ega 2, nt Austraalia, Brasiilia, Hiina jne) on maks algul 300 Taani krooni (40 eurot) ja 2030. aastaks 410 Taani krooni (55 eurot). Alates 2031. aastast hakatakse maksu suurust indekseerima. Sarnaseid makse on kehtestanud ka teised Euroopa riigid. Seadus jõustus 01.01.2025.

Loe lähemalt:
Retsinformation, „Lov om passagerafgift på flyrejser“;
Folketinget, „L 184 Forslag til lov om passagerafgift på flyrejser“;
ETIAS, 22.12.2023, „Denmark introduces eco-friendly aviation tax“;
Euronews, 11.11.2024, „Planning your next flight? How Europe’s different air passenger taxes impact your wallet