31.05.2023 sai Rahvusassamblee lõpliku heakskiidu seadus, mille eesmärgiks on piirata sotsiaalmeedia mõjuisikute halba mõju, eriti noortele jälgijatele (nt ohtlike dieetide pidamise, iluoperatsioonide tegemise, hasartmängude mängimise jms propageerimisel). Prantsusmaal on hinnanguliselt 150 000 sotsiaalmeedia mõjuisikut, kes valdavalt on seaduskuulekad.
Väljaspool Euroopat (nt Dubais) elavad mõjuisikud peavad määrama omale Euroopa Liidus seadusliku esindaja ja sõlmima ELis kindlustuse, kui nad on suunatud Prantsusmaal asuvale vaatajaskonnale. Võimalikele kannatanutele hüvitiste maksmiseks võeti kasutusele reklaamija, mõjuisiku ja vahendaja solidaarvastutuse põhimõte. Laiendati 2020. aastal seadustatud lapseealiste YouTube’is tegutsevate mõjuisikute kaitsemeetmeid kõigile sotsiaalmeedias tegutsevatele mõjuisikutest lastele, neile laieneb töölepingu seaduse kaitse. Nende vanemad peavad edaspidi sõlmima lepingu isiku või firmaga, kelle tooteid või teenuseid reklaamitakse.
Sotsiaalmeediaplatvormid peavad oma lehtedele lisama illegaalsest või sobimatust sisust teavitamise võimaluse, sobimatu sisu tuleb eemaldada esimesel võimalusel. Keelatakse reklaamid, mis propageerivad nt esteetilist kirurgiat, teatud finantsteenusi (eriti krüptovara), nikotiinipatju, spordiennustusi jm. Kui tegu on reklaamiga, peab see info ka selgelt nähtaval olema. Keeldude ja kohustuste rikkumise eest võib määrata kuni kaheaastase vanglakaristuse või trahvi (teatud juhtudel kuni 300 000 eurot).

Loe lähemalt:
Légifrance, 10.06.2023, „LOI n° 2023-451 du 9 juin 2023 visant à encadrer l'influence commerciale et à lutter contre les dérives des influenceurs sur les réseaux sociaux“;
France24, 01.06.2023, „Le Parlement adopte définitivement un projet de loi pour encadrer le secteur des influenceurs“;
Vie-publique.fr, 12.06.2023, „Loi du 9 juin 2023 visant à encadrer l'influence commerciale et à lutter contre les dérives des influenceurs sur les réseaux sociaux