28.02.2024 võttis parlament vastu audio- ja audiovisuaalse meedia seaduse muudatused. Kaotati 2018. aastal kehtestatud säte, millega riigi- ja munitsipaalasutustel keelati meediakampaaniate tegemine erameediakanalites. Edaspidi lubatakse eelmisel aastal kogutud maksudest 0,1 protsenti kulutada meediareklaamideks. 2022. aasta andmete alusel oleks see summa 2023. aastal olnud 2,3 miljonit eurot. Viiele riiklikule televisioonikanalile oli algselt ette nähtud 65 protsenti reklaamisummadest, muudatusettepanekuga kärbiti see 40 protsendile. Valitsus peab aasta jooksul läbi viima vähemalt ühe kampaania. Ajakirjanikud jt meediatöötajad kritiseerisid seadusemuudatust, sest nende hinnangul võib see uuesti anda meedia parteide mõju alla. 2006–2017 ametis olnud peaminister Nikola Gruevski, kes korruptsioonisüüdistuste eest 2018. aastal riigist põgenes, kasutas erameediat oma populaarsuse tõstmiseks.
Loe lähemalt:
Дејуре.мк, „Закон за изменување и дополнување на Законот за аудио и аудиовизуелни медиумски услуги”;
Balkan Insight, 29.02.2024, „North Macedonia ends ban on state ads in private media“